Monday, June 10, 2013

Nota Anak Usrah yang Nakal

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 9:49 PM


Assalamualaikum & salam sejahtera.



Alhamdulillah masih diberi peluang oleh Allah utk menghirup udara pinjamanNya. Andai Allah menghitung jumlah sedutan & kita dikenakan bayaran bagi setiap sedutan, sudah pasti bekerja seumur hidup pun tidak mampu membayarnya.


Ayuh sahabat² kita basahi bibir dgn ucapan ALHAMDULILLAH.


Pejam... Celik... Pejam... Celik... Tanpa diduga hari ini sudah masuk 2 Syaaban 1434H. Ini bererti tidak cukup sebulan lagi kita memasuki bulan Ramadhan. Bulan yg ditunggu².


Sudah begitu lama rasanya aku tidak menulis. Sebulan lebih!!! Kekangan masa membataskan aku untuk menulis blog mahupun membuka facebook
.


Hari tu berkesempatan membelek nota² lama di facebook & tak sangka ada seseorang pernah tag nota yg tak pernah dibaca sehinggalah dah setahun lebih meninggalkan bumi Murobbi (UPSI).


Isi kandungan nota membuatkan rinduku pada dia & UPSI semakin membuak². Seriously, aku betul² rindu. Ingin kembali zaman tarbiyah kampus apatah lagi sekiranya berada dlm masa lapang.




Nak abadikan nota tue di sini ^__^.



KEPADA: Mak usrah (Kak Wana) 

DARIPADA: Anak usrah yg nakal


Assalamualaikum w.b.t,

            Sebagai pembuka kata, ingin sekali saya memohon ampun & maaf dari hujung rambut sampai hujung kuku kaki sebab kenakalan saya. Banyak kesalahan yg tak terhitung yg dah saya lakukan. 


Tapi...  Kak Wana tak pernah putus asa utk membawa saya di jalan yg penuh dgn kemanisan dakwah ini. Kak Wana masih melayan anak usrah yg nakal ini sama rata dgn anak usrah yg lain. Seronok sangat jadi anak usrah Kak Wana. Kak Wana tak sekalipun merendahkan motivasi saya utk bersama
² di jalan dakwah. Kak Wana tak pernah putus asa utk mendorong saya ke tamrin, & banyak juga alasan yg saya berikan setiap kali diajak. Tapi Kak Wana sabar & tak putus asa dgn saya. Terima kasih Kak Wana sebab sudi jadi mak usrah kpd anak usrah yg nakal ni. 


            Alhamdulillah, Allah telah gerakkan hati saya yg degil ini utk saya katakan YA utk ke tamrin. Ya Allah, terima kasih sebab Kau beri aku nikmat sedangkan aku sangat sedikit bersyukur. Banyak ilmu & nasihat yg Kak Wana berikan kpd saya. Kak Wana ibarat seorang kakak yg sentiasa mengingati adik²nya. Setiap kata² & ilmu yg disebut & diluahkan dari bibir Kak Wana tidak dapat dinilai dgn mata wang. Setiap cebisan ilmu yg Kak Wana hadiahkan akan saya sematkn di dada dalam². Terima Kasih sebab sudi jaga saya yg nakal ni.


            Kata² akhir dari Kak Wana di surau semalam membuatkan saya berfikir sejenak. Banyak persoalan yg berlegar² di otak yg kosong ini. Bolehkah diri ini menyampaikan tazkirah kpd sahabat² pada suatu hari nanti seperti apa yg Kak Wana lakukan? Bolehkah diri yg cetek ilmu ini menjadi seorang naqibah yg akan menyampaikan usrah buat adik² nanti? Kuatkah diri ini? Subhanallah. Sayu juga hati ini bila melihat Kak Wana yg mungkin buat kali terakhir. Maafkan saya yg nakal ni Kak Wana.

            Terima kasih Kak Wana krn:
Tidak berputus asa dgn karenah saya yg nakal ni.

Bersabar dgn sikap saya

Luangkn masa Kak Wana utk sampaikan ilmu kpd anak usrah yg nakal ni.

Sentiasa lemparkan senyuman walaupun saya tak tahu isi hati Kak Wana.

Menjaga saya dgn baik dari dahulu sampai hari ini.

            Terima kasih sahabat@Kakak@mak usrah...

Teringat sebentar sepotong ayat Alquran dari Surah Az-Zukhruf,
"Teman² pada hari kiamat itu sering bermusuhan satu sama lain kecuali mereka yg bertakwa" (Ayat 67)


Semoga diakhirat nanti kita akan menjadi kawan rapat & tidak bermusuhan seperti orang² yg tidak bertakwa. Saya doakan Kak Wana tidak akan berhenti menjadi daie' & menjadi seorang guru yg memberikan ilmu yg bermanfaat kpd semua. Menjadi seorang ibu yg boleh mendidik anak²anaknya sehingga menjadi anak yang solehah. 

            Akhir kata dari saya... Sayang Kak Wana krn Allah. Uhibbukifillah. Rindui saya di dalam doa. OMMA!!! Saranghea . . . !!!


Luahan hati dari anak usrah yg nakal.


Hamba Allah


Nota ini membuatkan air mata kerinduan itu berderai. Terima kasih juga utk segalanya. ANA UHIBBUKIFILLAH YA UKHTI!!!


Wallahualam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...