Photobucket

Thursday, January 20, 2011

Tiada Dayaku

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 3:31 PM No comments

Ya Allah!
Aku mengadu kepadaMu tentang kelemahanku, kekurangan dayaku dan betapa rendahnya pandangan orang terhadapku.
Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih,
Engkaulah Tuhanku dan Tuhan manusia-manusia yang bertindas.
Kepada siapa hendak Kau serahkan diriku?
Adakah kepada orang yang jauh yang bersikap kasar terhadapku
ataukah kepada kerabat yang Kau kurniakan kuasa kepadanya mengatasiku?
Tapi, kiranya Engkau tidak memurkai aku semuanya itu tidak akan aku hiraukan!
Namun harapanku kesejahteraan dariMu lebihku harapkan untuk diriku.
Ku berlindung dengan cahaya wajahMu yang menerangi segala kegelapan yang dapat menyejahterakan urusan dunia dan akhirat.
Aku berlindung kepadaMu dari kemurkaan dan kemarahanMu terhadapku.
Relalah aku atas segala-galanya hinggalah Engkau relakan aku.
Tidak ada daya, tidak ada kekuatan melainkan dengan bersamaMu.'

0 123 Bingkisan Sahabat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...