Photobucket

Sunday, January 8, 2012

Banyak² Rakyat MALAYSIA, Saya PALING Rajin ^_^

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 8:41 AM 4 comments

Selama beberapa tahun, saya telah merungut krn kurang tidur & terlalu banyak tekanan dalam hidup, akan tetapi sekarang kini saya tahu kenapa ianya berlaku (the real reason):

Saya keletihan krn terlebih kerja...

Nak tahu kenapa? 

Di bawah ini saya akan tunjukkan sebab saya mempunyai beban kerja yg lebih & ianya adalah benar, bukan rekaan:

Populasi penduduk Malaysia sekarang adalah 27 juta orang.

:P1.7 juta darinya sudah bersara. Jadi tinggal 25.3 juta orang.

:P1.3 juta pula adalah golongan kanak² bawah 6 tahun. Jadi tinggal 24 juta orang.

:PDari 24 juta ini, 9 juta masih belajar (tadika, sekolah, kolej, universiti & lain²). Jadi tinggal 15 juta orang yg boleh buat kerja.

:PDari 15 juta ini, 6 juta orang adalah pekerja kerajaan yg pergi kerja tapi tak buat kerja. Jadi tinggal 9 juta orang yg boleh buat kerja.

:PTolak 3 juta orang yg duduk dalam hutan (tentera darat & lain²) Pasal mereka nie nak kerja macam mana? Tinggal dalam hutan. Dah tinggal 6 juta orang yg boleh buat kerja.

:PDari jumlah itu, tolak 3.7 juta orang yg menganggur & tiada kerja (surirumah, pekerja yg kena VSS [Voluntarily Separation Scheme], orang² tua, fresh university student, kena buang kerja & lain²). Tinggallah 2.3 juta orang yg boleh buat kerja.

:PDari jumlah ini, sebanyak 1,215,512 orang dilaporkan sakit & kini berada di dalam hospital di seluruh Malaysia (tak kiralah hospital swasta atau hospital kerajaan & ini termasuklah hospital gila). Dah tinggal 1,084,488 orang yg boleh buat kerja.

:PSekarang ini mengikut bancian terkini, terdapat 1,084,486 orang di dalam penjara & Pusat Serenti di seluruh negara. Jadi dah tinggal 2 orang yg boleh buat kerja.

Dan 2 orang itu adalah SAYA & AWAK...

Dari 2 orang ini, AWAK SEKARANG INI masih duduk depan komputer, main internet, main games, reading jokes, membaca email, main chat & tak buat kerja langsung.

Jadi tinggallah SAYA seorang yg buat kerja dalam Malaysia nie. ^__^

MANA SAYA TAK LETIH, KURANG TIDUR & TEKANAN!!!

Jadi sedarlah sikit.
Dahhhh..!!! 
Pi buat kerja!!!
Jangan Marah & Senyum² selalu..

4 123 Bingkisan Sahabat:

salam...amboi...saya buat kerja tau!! hehe. Kak, nak balik dah. Lepas ni panjang umur kita jumpa lagi, InsyaAllah. Akak jaga diri baik2 ye..terima kasih kat semua ilmu yang akak dah beri pada saya...nasihat2..kerepek..hehe semua laa. Sy doakan akak sukses dunia akhirat^^

*Selamat mengajar! ^____^

kejap lagi nak g buat kerjalah...hihi

wsalam...tue la..minggu terakhir di UPSI, Tanjung Malim, Semnjg Malaysia..Tiada sgt ilmu yg ada..Sahbillah p0n jaga diri, islam & Iman.. Moga IstiQamah dgn diri skrg & bljr utk memperbaiki diri sentiasa.. maaf atas segala2nya..
jazakillah khairan kathira utk segalanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...