Photobucket

Thursday, November 5, 2009

Apa gunanya "Prnt Scrn"?

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 4:30 AM 2 comments

Hasil ketik², Alhamdulillah akhirnya apa yang saya cari selama ini dah dapat...

Biar org kata kuno, jakun atau apa²pun...

Saya tetap berbangga...

Huhuhu...

Sedikit perkongsian dari apa yang saya cari² selama ini


1) Mula² pilih dulu screen mana yang nak print ataupun copy. Sebagai contoh, wallpaper laptop saya (zaman dulu punya wallpaper lo..) ni untuk dicopy atau diprintkan.






2) Kemudian, perhatikan pada keyboard dan cari key Prnt Scrn atau PrtSc SysRq (rujuk gambar bawah). Tekan key tersebut.




3) Kemudian boleh buka apa-apa saja perisian (Microsoft Word, Power Point, Paint, Adobe Photoshop) dan paste


4) Jika hendak letakkan gambar screen tersebut ke dalam blog, perlu save gambar tersebut dari PAINT atau PHOTOSHOP dalam bentuk JPEG.



**************

Kalau tak faham tanya..



Jangan buat buat² tahu...


@_@


Nak study dlu...

Esok exam subjek paling saya suka....

Hahahahaha


Wallahualam

2 123 Bingkisan Sahabat:

x phm tp x pelah kot sbb nk buat jatuh2 tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...