Photobucket

Tuesday, November 3, 2009

Mujahidah Syahid Mempertahankan ISLAM

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 3:57 AM 2 comments

AS-SYAHIDAH WAFA' BINTI IDRIS

Menemui syahid pada 27 Januari 2002 (sesetengah mengatakan pd 29 Jan 2002) ketika berusia 28 tahun (sesetengah mengatakan 26 tahun). Beliau melakukan amaliyyah istisyhadiyyah dgn meletupkan dirinya di tengah² bandar Al-Quds (Baitul Maqdis) menyebabkan beberapa orang Yahudi terkorban 150 cedera. Beliau merupakan wanita pertama yg melakukan serangan seperti itu. Beberapa hari kemudian, ulama² di Universiti Al-Azhar, Kaherah mengisytiharkan bahawa kematian Wafa' adalah SYAHID. TAKBIR!!!


AS-SYAHIDAH DAREEN ABU AYSHEH
Menemui syahid pada 27 Februari 2002 iaitu ketika beliau berusia 21 tahun. Kata² Dareen yg disiarkan oleh media Arab ANN: "Aku ingin menjadi wanita kedua (selepas Wafa’) utk melakukan operasi syahid & utk membalas dendam darah yg syahid & pengotoran kesucian Masjid Al-Aqsa." Hasil amaliyyah istisyhadiyyah beliau menyebabkan 4 orang tentera Israel terbunuh. Muslimat yg berjiwa mujahidah semestinya ditiupkan semangat roh jihad dlm diri mereka bukan dilemparkan dgn kata² mahupun pandangan yg melemahkan hati mereka utk meneruskan perjuangan. Teruskan perjuangan ayyuhal mujaahidah!


AS-SYAHIDAH AYAT MUHAMMAD AKHRAS
Menemui syahid pada 29 Mac 2002 iaitu ketika berusia 16 tahun (sesetengah pendapat mengatakan 18 tahun). Mengejutkan dunia krn beliau melakukan amaliyyah istisyhadiah dlm usia yg terlalu muda & juga merupakan seorang wanita. Sasaran operasi syahid beliau ialah warga Israel di sebuah pasaraya yg bertempat di Kyriat Hayovel, Jerusalem. Hasil amaliyyah istisyhadiyyah beliau menyebabkan 2 orang Yahudi terbunuh & 28 cedera. As-Syahidah Ayat adalah merupakan pelajar Sekolah Menengah (atas) Bait Laham yg sangat cerdas & bijak. Beliau bercita² utk menjadi wartawan yg akan menghebahkan kpd dunia tentang kekejaman & kezaliman Yahudi laknatullah ke atas bangsanya.

Kata²: “Apa nikmatnya hidup di dunia ketika kematian selalu mengintai kita. Mana yg lebih indah, mati dlm ketidakberdayaan & kehinaan atau gugur di medan jihad”. Kematian seorang mujahid akan membangkitkan keberanian mujahid² yg lain, bukan sebaliknya”.


AS-SYAHIDAH ANDALEEB TAKAFKA
Menemui syahid ketika berusia 20 tahun. As-Syahidah Andaleeb melakukan amaliyyah istisyhadiyyah pd 12 April 2002. Hasil tekad beliau menyerang bas Israel menyebabkan 6 orang Yahudi terbunuh & 104 cedera. Sebelum melakukan operasi syahid, beliau berkata: “When you want to carry out such an attack, whether you are a man or a woman, you don’t think about the explosive belt or about your body being ripped into pieces. We are suffering. We are dying while we are still alive.” (wawancara sebelum operasi). Andaleeb meledakkan ikatan bom dipinggangnya di dlm sebuah bas yg dipenuhi warga Yahudi.


AS-SYAHIDAH HIBA AL-DARAGHMA
Menemui syahid pada usia 19 tahun iaitu pada 19 Mei 2003. As-Syahidah Hiba melakukan amaliyyah istisyhadiyyah di Bahagian luar Amakim Shopping Mall, Afula Utara Israel. Hasilnya 3 orang Yahudi terbunuh & 93 cedera. Hiba melakukan operasi syahid melalui Brigade Al-Quds iaitu sayap ketenteraan Harakah Jihad Islami, Palestin. Hiba adalah seorang muslimah yg tidak pernah berbicara dgn mana² lelaki (kecuali ahli keluarganya) & menghindarkan dirinya utk minum kopi atau teh di cafeteria Al-Quds Open University. Semua temannya hanya pelajar perempuan. Sepupu beliau Murad (lelaki) tak pernah melihat wajah beliau. Murad (Mahasiswa yg berusia 20 tahun) berkata “Saya tidak pernah melihat wajah Hiba, saya tidak pernah berbicara dgnnya, saya tidak pernah berpimpin tangan dgnnya (sebagaimana lelaki lain). Pertama kali di dunia ini saya melihat wajahnya adalah pada Islamic Jihad Poster yg dibuat setelah beliau mati”.

Apa²pun hanya Allah sahaja yg tahu segalanya. Wallahualam

2 123 Bingkisan Sahabat:

Maaflah, jika komen saya ini tidak disenangi . ini adalah pendapat saya dan mengikut kefahaman saya sahaja. Saya tidak berapa setuju dengan tindakan kita menjadi pengebom berani mati. Bukankah kita dilarang membunuh diri, jika dilihat kepada sunnah nabi sekali pun tidak ada suruhan seperti ini. Tidak ada bukti atau alasan yang kukuh untuk melakukan perkara seperti ini. Sejarah bagaimana nabi dibalik batu oleh perempuan tua sehingga berdarah dan luka-luka , nabi tidak membalas, tetapi kita menggunakan kaedah itu, saya rasa ianya pendekatan yang baik. Baik kita mencari jalan bagaimana kita boleh bersatu sebagai satu ummah yang kuat. Negara Arab kita tahu kaya raya, disebabkan masing2 tidak bersatu kita jadi lemah. Bila dah lemah orang akan pijak kita. Usaha menguatkan jemaah kita lagi baik dari usaha mengorbankan diri. maaflah ini pendapat saya.

xpa...
SM ada hak untuk komen...

apa-apapun kita berdoa kpd Allah moga-moga menerima pengebom berani mati disisiNya...

Kita yang hidup dan tahu harus ambil pengajaran drpd apa yg berlaku terdahulu...

Wallahualam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...