Photobucket

Tuesday, January 1, 2013

Ya Allah, Aku Mahu Berubah!!!

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 2:11 AM No comments

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Selamat Tahun Baru 2013.





Alhamdulillah.
HidayahMu mematahkan keangkuhanku,
Membangunkan sifat malu,
Yg selama ini tersorok dlm diri,
Kutundukkan pandanganku,
Yg selama ini meliar!
Kutimbulkan kekeliruan pd teman²,
Kutempis segala teguran sinis,
Kutekadkan dlm kalbuku,

Bahawa… Aku mahu berubah!!!

Ya Allah,
Jika dulu aku lalai dlm menunaikan hakMu,
Terleka dgn duniawi,
Terkadang kuabaikan ukhrawi,

Subhanallah,
Sesungguhnya kekuasaanMu yg paling Agung,
Kau sedarkanku di saat aku hanyut,
Masih tak terlambat,
Utk suatu perubahan,
Kuakur pada kekuasaanMu,

Lantas,
Kulaungkan dlm hatiku,
Aku mahu berubah!!!

Ya Allah,
Kupohon hidayahMu,
Duhai ayah & bonda,
Sahabat²,
Serta teman²,

Bantulah daku,
Bimbinglah daku,
Dlm mencari,
Cinta yg paling Agung,
Cinta yg Esa,

Sesungguhnya...
AKU MAHU BERUBAH LEBIH BAIK!!!
Mujahidah ansorullah, Mukminah solehah <



P/s: Semakin jauh perjalanan, semakin dekat kematian. Semakin bertambah bebanan, semakin kurang pula keupayaan. Hanya Iman & keyakinan mampu mengayuh perahu kehidupan. Penuh ketenangan merempuh ujian. Tuluslah dgn ALLAH, teluslah sesama INSAN. Berhijrahlah kita ke daerah kebaikan.

0 123 Bingkisan Sahabat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...