Monday, November 22, 2010

Bittaufiq Wannajah fil imtihan

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 7:49 AM No comments

Assalamualaikum wbt..

Andaikan ditakdirkan kecemerlangan itu dari ALLAH, andaikan ditakdirkan kegagalan itu juga dari ALLAH tapi ingatlah walau kita cemerlang atau tidak, hakikatnya kedua-dua itu ada hikmahnya. Moga kita tak kecundang dengan ujian yang diberikan ALLAH. Yang penting, kita SUDAH BERUSAHA yang terbaik dengan kudrat dan iradat yang diberikan ALLAH.

Semester ni saya mengambil 18 jam kredit untuk 5 mata pelajaran..

Penatnya hanya Allah saja yang tahu walaupun sedikit...

Tapi aku redha dengan ketentuan Allah...

Semua telah dirancang dengan baik oleh Allah...



Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma'aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir."(Surah Al Baqarah : Ayat 286)

Alhamdulillah hanya 4 mata pelajaran sahaja diuji untuk peperiksaan semester ini kerana 1 mata pelajaran lain telah diberikan tugasan yang mencabar sepanjang 14 minggu kuliah...

ODE - 25 NOV 10
TMS - 26 NOV 10
TKA - 26 NOV 10
TMA - 29 NOV 10



Tengok gambar tu, kucing pun dah study nak exam, kita? Kepada yang dah bersedia tu Alhamdulillah, kepada yang masih 'main-main' tu, malulah sikit kat kucing tu.. hehe..

Tapi ingatlah ujian di dunia tidak sama dengan ujian di akhirat kelak..

Ya Allah, berikan kami kejayaan di Dunia dan Akhirat..
Selamat Menempuh Final Yang Masih Belum Final Melainkan Di 'Hari Final' Kelak..







Salam imtihan untuk sahabat-sahabatku yang akan menghadapi imtihan semester ni...


Doakan kejayaan untuk semua agar berjaya dunia dan akhirat


InsyaAllah..




Firman ALLAH:"DAN ORAG2 YG BERUSAHA DENGAN BERSUNGGUH2 KERANA MEMENUHI AGAMA KAMI, NESCAYA KAMI TUNJUKI MEREKA KE JALAN KAMI.."


Semoga kita semua tergolong dlm org-org yg sentiasa cemerlang di dlm ibadah dan imtihan di dunia dan akhirat..


Amin..


Mudah-mudahan dgn segala ilmu yg di kurniakan oleh NYA dapat dimanfaatkan dengan sebaiknya demi Islam tercinta..


Mana mungkin manusia mencapai kejayaan tanpa pengorbanan..


Kiranya exam ini adalah medan perjuangan kita, maka bertarunglah sedaya upaya kerana Allah.


Beberapa waktu berlalu, kita telah diturunkan segala ilmu dari guru kita, maka manfaatkanlah ia semampu akal kita untuk mempertingkatkan kedudukan ummah, bukan semata-mata untuk kepuasan diri.




TUHAN TAK MENILAI AKAN NATIJAHNYA, TAPI KESUNGGUHAN KITA.


Berjuanglah wahai sahabat, dengan kalimah Tuhan, dengan segala ilmu yang telah dipinjamkan sementara kepada kita.


Selebihnya, sandarkan pada ketentuanNYA. Selamat Berjuang!


....KEJAYAAN DGN USAHA 1 KEPUASAN,


....KEJAYAAN TANPA USAHA 1 KEBETULAN,


....KEJAYAAN DENGAN KEGALALAN 1 KETENTUAN,


....KEGAGALAN TANPA USAHA 1 PENYESALAN...



"بالتوفيق والنجاح "


.....YAKIN PADA ALLAH BUKANLAH MENGHARAP TERKABULNYA SEGALA HARAPAN,


.....YAKIN PADA ALLAH BUKANLAH KEINDAHAN NIKMAT,


.....YAKIN PADA ALLAH ADALAH MELETAKKAN KEREDHAAN PADA KETENTUANNYA..


Goodluckforexam.jpg Good luck for exam image by saijyougorou

Saya dengan rendah diri memohon maaf kepada semua sahabat-sahabat atas segala kesalahan yang disedari atau tidak disedari...

Terutama untuk Sahabat-Sahabat Perjuangan...

Minta maaf sekiranya kurang komitmen dengan kumpulan membuat tugasan:
  1. ODE - Linda, Akma, Hanis
  2. TMS - Fira
  3. TKA - Ijah
  4. TMA - Akma
  5. EDU - Fiza, Ilya, Fira

Untuk semua pelajar Fakulti Sains dan Teknologi/Fakulti Sains dan Matematik, minta maaf sekiranya ada hak anda yang belum saya tunaikan. Terima kasih kerana mengundi saya menjadi wakil fakulti semasa prk yang lalu. Buat yang tidak mengundi saya pula minta maaf kerana saya bukan pilihan anda.

Untuk Sahril partner saya Biro Kesenian dan Kebudayaan MPP UPSI minta maaf atas kekurangan komitmen dan kemahiran saya dalam mengendalikan biro ini...

Buat Pimpinan Majlis Perwakilan Pelajar UPSI 09/10 all the best...
C.Razik, K Shaiha, C.Jan, K Zuraini, K Nadiah, K Illyana, K.Khadijah, C.Bala, C.Amin, C.Afiq,
K Nooranoo, K Fatimah, C.Nik Azrul, K Atiqah, C.Zahar, C.Samuel, Juriah, C.Zulhelmi, K Shikin, C.Hafiez, K Jie, K Fatihah, K Lok

LOGO RAKAN SURAU

Buat Adik-adik dan sahabat-sahabat Rakan Surau Ar-Rashidin selamat berjuang di dunia yang fana yang mencapai akhirat yang kekal abadi.

Kepada adik-adik dan sahabat-sahabat usrah, syukran atas perkongsian ilmu selama ini. Dan buat Kak Nini Fatim maaf kurang komitmen dalam usrah.

Paling utama buat keluarga yang amat dirindui, syukran atas dorongan dan semangat yang diberikan kepada wana walaupun jauh dimata tapi sentiasa bertakhta dihati...

Buat yang mengenali saya HERWANA HERMAN ampun maaf diminta....

All the Best for all us..


Ya Allah...
Cabutkanlah ketakutan dr hatinya...
Gantikanlah ia dgn ktenangan...
Bukakanlah pintu taubatMu utk sahabatku ini agar NUR menembusi sanubarinya...
Bukakanlah pintu rezekiMu agar rezekinya melimpah ruah,
Bukakanlah pintu langitMu agar para malaikat mendoakan kejayaannya.
Bukakanlah pintu rahmatMu agar usahanya slama ini diberkatiMu...
KAU sendiri menyaksikan usahanya maka permudahkan perjuangan ini...
Bittaufiq Wannajah fil imtihan kepada semua sahabatku...

WALLAHUALAM

0 123 Bingkisan Sahabat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...