Photobucket

Tuesday, June 14, 2011

HaRaM MENIKaHI GaDIS SaTU KaMPUNG

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 6:16 PM 10 comments

Memandangkan dari hari Isnin aku sudah mengajar di kelas sepenuhnya, masa bergayut di blog pun tidak kesampaian. "BERGAYUT"? Macam monyet je nak gayut². Bila kawan rumah aku dengar maka dia ajar bukan bergayut tapi "BLOG WALKING". Ohhh..

Baru 10 minit lalu aku "BLOG WALKING".


Tiba²...
Ketika aku berjalan
², mata aku dicuri dengan begitu rakus.

Siapakah gerangan yg berani mencuri pandangan mata aku yg menawan ni?

Rupa
² cuma "post" blog yg bertajuk "haram menikahi gadis satu kampung". Bergetar lutut membacanya..


Maka aku pun tertarik nak anda juga baca "statement" tu. Ni aku "copy statement" tu bagi anda semua baca...



HARAM MENIKAHI GADIS SATU KAMPUNG BERITA GEMPAR!!!!! 


HARAP² TENANGKAN PERASAAN SEBELUM MEMBACA LAPORAN INI, BAGI YG TELAH TERLANJUR MENIKAH... APA NAK BUAT???

"Haram menikahi gadis satu kampung". JAKIM telah mengeluarkan fatwa baru. Setelah diadakan perbincangan & diskusi antara para pemimpin, JAKIM & ahli ulama' memberikan fatwa pada tanggal 3 Oktober tahun 2003:


"HARAM HUKUMNYA BAGI SEORANG MUSLIM LAKI² UNTUK MENIKAH DENGAN GADIS SEKAMPUNG"


Fatwa JAKIM ini telah menimbulkan perdebatan & bantahan yg sangat sengit antara yg pro & kontra. Bahkan banyak pihak yg menyatakan bahawa JAKIM telah mengambil keputusan yg tidak munasabah & terburu². Wartawan Berita Harian telah meminta pegawai kanan JAKIM untuk memberi ulasan yg mendalam sebab sebab JAKIM mengeluarkan fatwa sedemikian. Inilah isi wawancara tersebut: 


Wartawan: Bagaimana JAKIM boleh mengeluarkan fatwa haram untuk menikahi gadis sekampung? Pegawai Kanan: Bagaimana tidak haram, sedangkan menikahi 4 orang wanita sahaja sudah berat, apalagi 1 kampung @ sekampung....!!! Hehehe... Jangan marah... Nanti kena jual (",)


Astagfirullah al-azim. Geram bila baca.. TERTIPU.. Bagi yg dah terkena tu, mesti anda tengah gelakkan aku sebab terkena "statement" macam ni.. Redha je bila terkena. Sekurang² mengurangkan bebanan di kepala. Senyum meleret² selepas membaca. 


TERIMA KASIH bagi penulis asal "statement" ini

10 123 Bingkisan Sahabat:

reaksi saya..dari musykil kepada ketawa..tq..hehe

wahida>>> berapa kali ulang baru faham? wana 2/3 kali ulang br faham..

Maliana>>> tau xpa

kak wana x habis2 nga menikah satu kampung...he3

terkejut saya.bkl isteri satu tempat pulak.. :) btw nice post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...