Photobucket

Saturday, June 25, 2011

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 12:42 PM 2 comments

Padamu yg Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin aku beritahu padamu..
Aku hidup & besar dari keluarga bahagia..
Ibu bapa yg begitu sempurna..
Dgn cinta yg begitu mekar..
Aku dibesarkan dengan limpahan kasih yg tak terhingga..
Maka, padamu aku katakan..
Saat Allah memilih mu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yg begitu indah..



Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dgn begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yg mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka waktu itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kau pun bukanlah lelaki yg sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Kerana kelak kita akan bersatu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau & aku akan menjadi ‘kita’..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu & tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahawa kau pun telah menempa dirimu dgn ilmuNya..
Maka genggam tanganku dalam mengibarkan panji² dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah padaNya ta’ala..



Padamu yang Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yg paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah..
Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dgn hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau cuba meluruskanku, kerana aku akan patah..
Tetapi jangan pula membiarkanku begitu saja, kerana akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dengan genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dengan bijak &n hikmah..
Nescaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..



Padamu yang Allah tetapkan sebagai pelindungku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yg terindah,
Kata²mu adalah titah untukku,
Selama tidak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah pelindung yang indah, yang kukuh…
Yang mampu membuatku & anak² kita nyaman & aman di dalamnya..


Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yang dirindukan syurga..
Yang dadanya akan diisi dengan amanah² dakwah,
Yang roh & jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yang penuh berkat, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yang penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..



Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu..
Redhalah padaku,
Sungguh Redhamu adalah Redha Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke SyurgaNya..
Kerana bagiku kau adalah kunci Syurgaku..

Dari Ummu Salamah, berkata, “Rasulullah SWT bersabda : “Seorang perempuan jika meninggal & suaminya meredhainya, maka dia akan masuk syurga.” (HR. Ahmad dan Thabrani)



Walaupan ini nukilan yang diciplak dari blog "Paradigma MUKMIN" tapi ingin kutitipkan buat sahabat² yang bakal @ pun telah bergelar zaujah pada zauj tercinta.. 

2 123 Bingkisan Sahabat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...