Photobucket

Sunday, October 31, 2010

PeRKoSaaN VISuaL yang TAK DISEDARI

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 3:33 PM No comments


Ketika kita masuk ke toilet, bilik mandi, bilik hotel, ruang ganti pakaian, dan lain-lain, seberapa besar anda yakin bahawa cermin yang tergantung di dinding dan kelihatannya seperti cermin biasa itu memang benar-benar cermin biasa, atau sebenarnya itu adalah cermin dua arah/cermin tembus pandang (orang di belakang cermin boleh melihat anda, sementara anda tidak dapat melihat mereka).


Banyak tempat di mana orang memasang  cermin dua arah/cermin tembus pandang  di dalam ruang ganti pakaian wanita, namun tidak menutup kemungkinan juga di ruang ganti lelaki.

Adalah sangat sulit untuk secara jelas mengindentifikasi permukaannya hanya dengan melihatnya saja.

Saat inilah kita untuk berhati-hati.

Jadi, bagaimana kita dapat menentukan dengan pasti apakah cermin tersebut adalah cermin biasa atau  cermin dua arah/cermin tembus pandang ?

Kalau di bilik polis, iaitu di ruang soal siasat, sudah dapat dipastikan  cermin dua arah/cermin tembus pandang  tapi untuk di Public Area do this thing:



【ツ】LAKUKANLAH TEST SEDERHANA (TEST KUKU JARI).【ツ】

Letakkan hujung kuku anda di atas permukaan cermin.

:P Jika ada jarak (gap) antara kuku anda dan bayangan kuku anda di cermin, dapat dikatakan bahawa cermin itu adalah cermin biasa (selamat).

:P Tetapi, jika kuku anda terus menyentuh bayangan kuku anda di cermin, hati-hatilah kerana cermin itu adalah cermin dua arah/cermin tembus pandang !

Kerana itu ingatlah selalu, setiap kali anda melihat cermin di tempat-tempat umum seperti disebutkan di atas, lakukanlah "TEST KUKU JARI".

Tidak perlu membayar. Mudah dilakukan, dan ini mungkin boleh menyelamatkan anda dari "PERKOSAAN VISUAL"!

´. Para wanita: beri tahu teman-teman anda yang lain.

´. Para lelaki: beri tahu isteri, anak perempuan atau teman wanita anda..

Tolong sebarkan informasi ini dengan fowardkan kepada semua kawan-kawan anda =)

0 123 Bingkisan Sahabat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...