Friday, October 30, 2009

SaLaM iMTiHaN ♥

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 3:14 PM 5 comments

Assalamualaikum wbt..

Andaikan ditakdirkan kecemerlangan itu dari ALLAH, andaikan ditakdirkan kegagalan itu juga dari ALLAH tapi ingatlah walau kita cemerlang atau tidak, hakikatnya kedua²  itu ada hikmahnya. Moga kita tak kecundang dgn ujian yg diberikan ALLAH. Yang penting, kita SUDAH BERUSAHA yg terbaik dgn kudrat & iradat yg diberikan ALLAH.

Semester ni saya mengambil 20 jam kredit utk 9 mata pelajaran..

Penatnya hanya Allah saja yg tahu...

Tapi aku redha dgn ketentuan Allah...

Semua telah dirancang dgn baik oleh Allah...


Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dgn kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yg diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yg dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kpd kami beban yg berat sebagaimana Engkau bebankan kpd orang²  sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kpd kami apa yg tak sanggup kami memikulnya. Beri ma'aflah kami; ampunilah kami; & rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yg kafir."(Surah Al Baqarah : Ayat 286)

Alhamdulillah hanya 5 mata pelajaran sahaja diuji untuk peperiksaan semester ini kerana 4 mata pelajaran lain telah diberikan tugasan yg mencabar sepanjang 14 minggu kuliah...

UBI1042 - 2 NOV 09
TMA3033 - 6 NOV 09
TKU1033 - 9 NOV 09
TMK3033 - 10 NOV 09
EDU3012 - 18 NOV 09


Tengok gambar tu, kucing pun dah study nak exam, kita? Kepada yg dah bersedia tu Alhamdulillah, kepada yang masih 'main
² ' tu, malulah sikit kat kucing tu.. hehe..

Tapi ingatlah ujian di dunia tidak sama dgn ujian di akhirat kelak..

Ya Allah, berikan kami kejayaan di Dunia &Akhirat..
Selamat Menempuh Final Yg Masih Belum Final Melainkan Di 'Hari Final' Kelak..


Salam imtihan untuk sahabat²ku yg akan menghadapi imtihan semester ni...


Doakan kejayaan utk semua agar berjaya dunia & akhirat


InsyaAllah..


Firman ALLAH:"DAN ORAG2 YG BERUSAHA DGN BERSUNGGUH2 KERANA MEMENUHI AGAMA KAMI,NESCAYA KAMI TUNJUKI MEREKA KE JALAN KAMI.."


Semoga kita semua tergolong dlm org²  yg sentiasa cemerlang di dlm ibadah dan imtihan di dunia dan akhirat..


Amin..


Mudah²an dgn segala ilmu yg di kurniakan oleh NYA dapat dimanfaatkan dengan sebaiknya demi Islam tercinta..


Mana mungkin manusia mencapai kejayaan tanpa pengorbanan..


Kiranya exam ini adalah medan perjuangan kita, maka bertarunglah sedaya upaya krn Allah.


Beberapa waktu berlalu, kita telah diturunkan segala ilmu dari guru kita, maka manfaatkanlah ia semampu akal kita untuk mempertingkatkan kedudukan ummah, bukan semata² utk kepuasan diri.


TUHAN TAK MENILAI AKAN NATIJAHNYA, TAPI KESUNGGUHAN KITA.


Berjuanglah wahai sahabat, dgn kalimah Tuhan, dgn segala ilmu yg telah dipinjamkan sementara kpd kita.


Selebihnya, sandarkan pada ketentuanNYA. Selamat Berjuang!

....KEJAYAAN DGN USAHA 1 KEPUASAN,


....KEJAYAAN TANPA USAHA 1 KEBETULAN,


....KEJAYAAN DENGAN KEGALALAN 1 KETENTUAN,


....KEGAGALAN TANPA USAHA 1 PENYESALAN...


"بالتوفيق والنجاح "

.....YAKIN PADA ALLAH BUKANLAH MENGHARAP TERKABULNYA SEGALA HARAPAN,


.....YAKIN PADA ALLAH BUKANLAH KEINDAHAN NIKMAT,


.....YAKIN PADA ALLAH ADALAH MELETAKKAN KEREDHAAN PADA KETENTUANNYA..

Goodluckforexam.jpg Good luck for exam image by saijyougorou

Saya dengan rendah diri memohon maaf kpd semua sahabat²  atas segala kesalahan yg disedari atau tidak disedari...

´.✿ Terutama untuk Sahabat-Sahabat Perjuangan...

Minta maaf sekiranya kurang komitmen dgn kumpulan membuat tugasan:
  1. TMK3033 - Erda, Fiza, Illya, Fira
  2. TMA3033 - Erda. Tikah A, Maria
  3. TKU1033 - Erda, Ana, Herie, Shahir, Linda, Ijah, Hanis, Dla
  4. TKU1073 - Erda, Ana, Dla
  5. EDU3012 - Erda, Tikah A
  6. BNA1012 - Guru
  7. UKT1151 - Erda, Fira, Illya, Rina, Hanis, Tikah A, Ana, Idah, Farah
  8. UKT1301 - Tikah H, Wani, Zati, Anis, Zainab, Mail, Shakir, Sazwani, Nadia, Riduan
  9. UBI1042 - Erda, Wani, Anis


´.✿ Kpd Exco Kebajikan & Kemasyarakatan KHAR, Rusdi & Kak Jah minta maaf sekiranya kurang komitmen bagi mengurangkan tugas anda sebagai exco...

´.✿ Kpd Rexco Kebajikan & Kemasyarakatan KHAR seramai 29 orang gembira berkerjasama dgn anda semua... K. Fiza, Vastala, Tarmimi, Shan, Lokman, Ima, Fairus, Agai, Hafizan, Shah, K. Hasmah, K. Nadia, Nina, Khairol, K. Nani, Iman, Mahani, Bawani, Shafikah, Aziz, Tamarai, Suhana, Fadziela, Nadzirah, Fatin, Ain, Aisyah, Aini, Hamizah

Malaysiakini
´.✿ Utk Kak Farhana Husna, partner saya dalam Biro Kebajikan & Kemasyarakatan PMS minta maaf kak atas kekurangan komitmen & kemahiran saya dlm mengendalikan biro ini...

´.✿ Buat Pimpinan Persatuan Mahasiswa Sains UPSI all the best...
C. Nik Azrul, C. Fifah, C. Fadh, C. Rowaida, C. Syahiran, C. Syazwan, C. Aini, C. Azlina, C. Tarmimi, C. Husna, C. Syamimi, C. Maizatul, C. Rafidah, C. Syadida, C. Raja, C. Linda, C. Hafiz, C. Wong, C. Rio, C. Anis, C. ZulHusni, C. Dalilah, C.Nadiah, C. Chew.

LOGO RAKAN SURAU
´.✿ Kpd Pimpinan Rakan Surau Ar-Rashidin, maaf sekiranya lajnah yg saya kendalikan kurang komitmen dlm menjalankan tugas....
C. Ukashah, C. Zulkifli, K. Fifah, Fiza, Ayu, K. Yani, C. Rushdan, Aqilah, C. Pak Lah, Rayumi, Badrul, Ummi, Tarmimi, Linda, Sabri

´.✿ Utk Lajnah Penerbitan, Dokumentasi & Informasi Rakan Surau Ar-Rashidin iaitu Sabri, Khalil, Nina, Aini, K. Dayah & Tikah minta maaf sekiranya saya terlebih memberikan arahan & tugasan yg berlebihan...

´.✿ Buat Adik² &  sahabat²  Rakan Surau Ar-Rashidin Selamat Berjuang di dunia yg fana utk mencapai akhirat yg kekal abadi.

´.✿ Kepada adik²  & sahabat²  usrah RPA, syukran atas komitmen anda dlm menjayakan usrah. Maaf sekiranya penyampaian saya kurang menarik atau tidak berjaya membantu anda dlm menjalani kehidupan di UPSi. InsyaAllah sekiranya kita dipilih oleh Allah utk bersama semester hadapan yg terbaik saya akan lakukan...
Adik Juju, Adik Amira, Adik Nadia, Adik Diah, Adik Nizam, Dayah, Adik Suzie, Zahiah, Wanie, Adik Shakilla, Anis, Farhah, Kak Nilam

´.✿ Paling utama buat keluarga yg amat dirindui, syukran atas dorongan & semangat yg diberikan kpd wana walaupun jauh di mata tapi sentiasa bertakhta dihati...

´.✿ Buat yg mengenali saya HERWANA HERMAN ampun maaf diminta....

All the BeMalaysiakinist for all 

WALLAHUALAM

5 123 Bingkisan Sahabat:

salam..selamat berjaya wana..hehe..chaiyok!!

Takbir3x!!

Allahuakhbar!!!!

buat cikgu fisa : syukran cikgu..

buat kak yani : All the best. salam imtihan. mattaufik wannajah. insyaAllah kejayaan dunia n akhirat milik bersama...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...