Wednesday, August 3, 2011

Jatuh Cinta Lagi

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 12:08 AM 3 comments

Assalamualaikum w.b.t & Salam Ramadhan Kareem...


Alhamdulillah dah lama sangat selesai membaca  dua novel cinta cuma belum berkesempatan menulis dalam blog. Wah, jiwang sakan saya beberapa minggu yang lalu. (",) 

Jika sebut tentang Novel Cinta mesti "mindset" org sekarang tentang cinta manusia semata². Tapi kedua² novel yang dibaca merupakan gambaran cinta suami kepada isteri & sebaliknya setelah cinta pada Allah & Rasulullah s.a.w. Tahniah penulis kedua² novel. (",)



“Rabbi dengan penuh kesyukuran, hamba bersimpuh di hadapan-Mu. Lakal hamdu ya Rabb. Telah Kau muliakan hamba dengan al-Quran. Kalaulah bukan karena karunia-Muyang agung ini, niscaya hamba sudah terperosok ke dalam jurang kenistaan. Ya Rabbi, curahkan tambahan kesabaran dalam diri hamba,” -Raihana


Novel Psikologi Islam Pembangunan Jiwa sebuah lagi hasil karya Habiburrahman El Shirazy yang bertajuk Pudarnya Pesona Cleopatra. Walaupun hanya setebal 125 mukasurat, masyaAllah ia mampu mencuit hati untuk membacanya. Sebenarnya dalam novel nie ada dua cerita yang berbeza iaitu Pudarnya Pesona Cleopatra & Setitis Embun Cinta Niyala. Kedua² cerita sangat "BEST". 


Sampai hati bergetar², air mata meleleh saat saya membaca untaian kata² penuh makna dan benar² membangunkan jiwa. Fuhh.. Rugi kalau tak baca.


“Ya Allah…. Segalanya kuserahkan kepada-Mu. Aku hanya hamba-Mu yang kerdil yang tidak bisa berbuat banyak. Biarlah Engkau yang memilih cinta & memilih kehidupan untukku. Aku tidak ingin memaksa Engkau memberikan apa yang aku mahu… Berikanlah apa yang terbaik menurut ilmu-Mu itu padaku. Kerana seluruh hidupku.. Cintaku..dan nyawaku adalah milik-Mu yang mutlak dan hakiki!!!!” – Amni Sorfina

Jalan cerita novel nie amat menuntut terus membaca sebab nak tahu siapa lelaki terpilih untuk dilengkapkan tulang rusuknya oleh AMNI SORFINA. Adakah IRFAN IKMAL atau TAUFIQ IMRAN?

Memandangkan kawan dah TERcerita pengakhiran novel so kurang bestlah. Potong jalan betul. Tapi..tapi saya tetap juga habiskan baca sebab banyak sekali ilmu yang diperolehi dalam novel nie. Nah, jangan pandang sebelah mata tau.

Saya malas nak tulis balik jalan cerita novel nie, kalau nak tahu lebih lanjut baca novel ni @ buka blog penulis Novel (Sini)

__ღ___ღ___ღ___ღ___ღ___ღ___


Apa²pun kedua² novel mendidik pembaca untuk melatih CINTA PADA MANUSIA SETELAH ALLAH  & RASULULLAH.

Jangan ketinggalan untuk membaca.

Wallahualam

3 123 Bingkisan Sahabat:

SALAM...,sy pn da bca stanza cinta...lpas bca novel 2 sy nk cri novel pudarnya pesona cleopatra pulak...hihihi awk dah bca buku hani kn??beli d mna ea??hri 2 cri x jmp pla..

SALAM...,sy pn da bca stanza cinta...lpas bca novel 2 sy nk cri novel pudarnya pesona cleopatra pulak...hihihi awk dah bca buku hani kn??beli d mna ea??hri 2 cri x jmp pla..

w'salam..
syukran singgah blog saya..
bets pudarnya pesona cleopatra..
tak rugi beli..
buku hani beli time pesta buku kat pwtc hr tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...