Photobucket

Sunday, October 9, 2011

Simbol Illuminati Pada Ringgit Malaysia?

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 3:48 AM 2 comments



 paradigma mukmin
Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Semua boleh berbaris, saya nak bagi duit raya nie. Tapi sebelum tu baca entry nie pastu komen. Kalau buat semuanya bagitahu supaya saya boleh bank-in duit raya RM 1.00 kat bank kamu.

Mengarut je lebih di pagi buta nie. Kalau macam nie bankrup saya yang sejak azalinya poket dah kosong. Kalau BENDAHARI UPSI tak bank-in duit ke akaun sem 8 terpaksalah usha² duit bapa aku kat kampung. Huhu...

Sebenarnya entri kali ni saya nak share satu perkara yang agak menarik dengan kita semua iaitu DUIT atau WANG atau USIN...

Sebelum tu nak bagitahu sumber nie dapat dari blog AKU ISLAM. Aku Islam dapat dari kawannya, Baha. Baha dapat dari kawannya. Kawannya dapat dari kawannya². (sampai habis entri pun tak tahu sapa penulis asal)

Apa²pun mari kita ikuti kisahnya.. 

Jeng...Jeng..Jeng..

______Jangan ikut sifat saya yang suka copycat______


Pertama sekali, jom kita check simbol ini pada ringgit kita...
paradigma mukmin
paradigma mukmin
paradigma mukmin


Apa yg saya tandakan dengan dakwat merah/hijau itu adalah gambar seekor kijang. Tetapi betulkah itu seekor kijang?

paradigma mukmin


Sebenarnya, lebih tepat lagi, simbol ini adalah sebenarnya milik Bank Negara Malaysia.

paradigma mukmin



Ok, apa yg peliknya tentang lambang kijang ini kan? Cuba anda perhatikan, adakah ia benar-benar melambangkan kijang?

Perkara yg aneh disini adalah kerana ciri fizikal Kijang adalah berekor PENDEK!, manakala simbol haiwan di atas adalah berekor PANJANG.

paradigma mukmin
Sebenarnya haiwan diatas adalah simbol seekor anjing!

Kijang adalah mempunyai ekor yang pendek

Dalam logo tersebut itu pula terdapat simbol matahari & bulan.

Untuk makluman semua, bulan & matahari merupakan sembahan masyarakat pada zaman dahulu, ataupun lebih dikenali masyarakat yg menganut agama pagan (menyembah alam).  

Masyarakat Mesir Purba telah dicatatkan menyembah matahari sebagai tuhan yg dikenali sebagai Amon-Re (Tuhan Matahari bermata satu). Catatan ini sering ditemui melalui ukiran pada makam Firaun & Pyramid.

Manakala anjing itu pula kelihatan sperti PharaohDog/Pharaoh Hound yg merupakan lambang kepada Mesir Kuno. Lambang anjing pada masyarakat Mesir Kuno juga melambangkan Dewa Anubis. Lambang ini sememangnya salah satu simbol identiti bagi pergerakan Freemason.

Adakah satu kebetulan atau sesuatu yg memang telah ditetapkan?

paradigma mukmin
paradigma mukmin
Saya periksa laman web <rujuk sini> Bank Negara Malaysia (BNM). BNM tertubuh di bawah Ordinan Bank Negara Malaya 1958. Saya pun rasa BNM bawah Kerajaan. Dia tulis situ, BNM ialah sebuah bank pusat/induk untuk Malaysia. 

Tapi dekat laman web BNM tak ada pula tunjukkan Carta Organisasi. Tak ada pun tunjuk bawah Kerajaan ke Kementerian mana ke. Jadi siapa sebenarnya pemilik BNM?


BNM ni Goverment Linked Companies (GLC) ke? Syarikat berkaitan kerajaan ke? 

Antara tugas BNM dinyatakan di situ, menasihat Kerajaan & mempengaruhi suasana kredit negara. 

Mengapa dia yang menasihat Kerajaan? Mesti handal orangnya.

Discover punya discover, saya telah terbaca satu artikel.

Pada tahun 1958, siapa cerdik pandai Malaysia yg layak menasihat Kerajaan dalam suasana baru Merdeka? 

Jadi saya pun periksa siapa Gabenor pertama BNM

Ok, Tan Sri W H Wilcock.

Saya tak hairanlah tentang ini, memang ramai bekas Penjajah kita yg masih membantu kita semasa kita baru lepas merdeka.

Cumanya persoalan saya, BNM ini di bawah siapa? 

Masih belum terjawab dari Laman Web BNM sendiri. 

BNM punya 2 pejabat di luar negara, 1 di US & 1 lagi di UK

Saya juga pernah terbaca tentang satu artikel tentang kaitan satu pergerakan dengan BNM.

Saya risau maklumat yg saya dapat ini satu fitnah jahat terhadap  BNM kita. Jadi saya harap kesalahan maklumat saya ini ditegur & diperbetulkan. 

______Tamat______

Best tak?

Macam nak tau lagi kan?

Kalau sapa tahu tentang nie bolehlah share dengan saya.

Wallahualam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...