Tuesday, November 15, 2011

Surat buat Adik, Surat buat Abang

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 5:33 PM 4 comments

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Entry kali nie mengisahkan kisah seorang adik yg selalu tulis surat pada abang dia. Dan dia tak tahu pun abang dia balas surat tu. Nak tahu kisah seterusnya? Teruskan membaca.


Aku ada abang. Dah lama berpisah. Walau bagaimanapun, aku selalu utus surat kat dia yg berada di kampung tapi satu pun tak berbalas..

2 Tahun lepas, aku menikah tanpa izin abang sebab puas aku cari tapi tak jumpa dia. Sepanjang perkahwinan aku, aku tak tenang.

Cuti sekolah yg lepas, aku ajak suami aku balik kampung. Aku nak bersihkan rumah pusaka mak & ayah. Semasa membersih rumah using tu, aku tersapu surat yang aku kirimkan pada abangku 2 tahun yg lalu iaitu sebelum aku menikah. 

Suratnya macam ni...


Aku mula terasa yg teringin nak selongkar rumah pusaka ni. Yelah. Nak balik jarang sangat.

Masa aku buka balik almari aku yg buruk & dah kena makan anai², tiba² ada satu kotak besar jatuh & banyak kotak² kecil serta sampul² surat.

Tiba² aku terpandang satu surat yg cantik sangat & aku buka…

Di rumah pusaka itu, aku termenung bersama jernihan airmata yg mengalir. Lantas, aku buka satu persatu hadiah yg dikatakan.

Semuanya berwarna pink & semuanya di tulis nama aku dgn tulisan yg sangat indah.Ya Allah, aku meraung sambil menatap hadiah itu..

Ya Allah, di manakah dapatku cari insan semulia abangku...


--> Best tak kisah nie?


Wallahualam

4 123 Bingkisan Sahabat:

xnk bc lah nnti nangis dh lah sye x de abg,abg sedare ad lh

hehehe haah sampai nanges tgk cerite ni habes banjir sungai udan

cg p0n xda abg..huhu..
kakak p0n xda.. huhu.
cg ada adik la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...