Photobucket

Friday, December 23, 2011

Aku seorang anak Palestin…

Bicara Hati :: ♥ HeRWaNa HeRMan ♥ On 9:05 PM 4 comments

 
Aku seorang anak Palestin
Aku telah membiarkan kelaparan selama berhari²
Dan sekarang telah berminggu²
Aku mendengar di tempat lain…
Anak² tertidur di tempat² tidur mereka…
Ibu mereka dgn hangat di sisi mereka…
Menyanyikan lagu utk mereka…
Ayah² mereka akan menciumnya…
Setiap kali mereka bangun di pagi hari drpd tempat tidur….
Mereka memiliki permainan & mainan utk bermain dgn kawan²

Tapi Aku….
Aku bermain & menunggu kematian…
Ibuku selalu menangis…
Dia sentiasa memakai pakaian hitam…
Kerana dia menghadapi kegelapan setiap hari…
Musuh² matahari….
Anak² mereka ditindas….
Ketika mereka kali pertama menembaki rumah kami dgn bom…
Ayahku menjadi syahid…
Sama seperti ayah² Palestin lainnya…
Sekarang aku semuanya sendiri & keseorangan…
Tanpa pemilik seperti anak² Palestin yg lainnya..

Aku seorang gadis cilik yatim piatu Palestin
Aku memiliki saudara²ku…
Azra & Aishah berumur 5 tahun...
Mohammad & Zeynab berumur 9 tahun….
Kami tidur bersama dlm satu tempat tidur…
Kerana kami tidak memiliki tempat tidur lainnya…

Aku seorang anak Palestin
Tetapi aku..
Aku belum boleh tidur dari suara pesawat & bom..
Di waktu seperti ini kami saling berpelukan & menangis…
Di malam seperti ini kami mendengar letusan bom…
Kami ketakutan keluar & berteriak…
“Ibu, Ibu, Ibu…..!”
Ibuku tidak membalasku juga….
Krn ia berselimut kemerahan…
Tetapi merah yg tidak bersuara…
Ibuku yg selalu memakai pakaian hitam kini telah berlumuran darah…
Ibuku telah syahid…
Buaian bayi Aisyah pun telah berlumuran darah…
Mohammad & Zeynab pun telah syahid…

Aku seorang anak Palestin yatim piatu…
Aku tak bisa bangun…
Kerana aku telah kehilangan satu kakiku…
Aku menangis & menjerit..

Apa kejahatanku…??
Mereka mengatakan krn namamu adalah Sumayyah…
Inilah kejahatanmu…
Sama seperti orang² yg bernama Aisyah, Fatimah & Muhammad…
Hal ini kerana kalian adalah anak² yg syahid…
Seperti semua anak² Palestin lainnya…
Kerana aku adalah anak Palestin
Tidak punyai saudara…

Mereka berkata kepadaku…
“Tidak ada seorangpun yg dapat mendengar kalian”
Aku bertanya pada mereka..
“Tidakkah ada seseorang di dunia yg seperti aku”
Mereka berkata.. 
“1.5 million di antara mereka bernama Aisyah & Ahmad..”
Aku tak percaya itu…
Di mana mereka…
Tunjukkan padaku, di manakah mereka??
Di manakah kaum muslimin??
Sudahkan mereka melepaskan kami drpd tangan kaum Yahudi??

Lalu aku mengangkat tanganku, memohon kpd Tuhanku!!
Ya ALLAH, aku menyakini-MU..
Dan aku melihat perlindungan-MU…
Aku bergantung kepada-MU & keyakinan-MU..
Engkaulah Pelindung kami dan Pemilik segala sesuatu…
Engkaulah Tuhan Semesta Alam & Engkau adalah Tuhanku…
Ya ALLAH, hancurkanlah mereka!!!!!!!!
Aku seorang anak Palestin..
Seorang anak yatim piatu…


YA ALLAH...
Aku memohon dgn sepenuh hatiku kepadaMU,
Tiada apa yg dapat aku lakukan,
Melainkan kiriman sebuah doa utk mereka,
Bantulah hambaMU YA ALLAH,
Kirimkan tenteraMU utk membantu rakyat Palestin,
Bantulah mereka sebagaimana KAU menghantar burung Ababil utk melindungi baitullah,
Kirimkanlah ketabahan & kesabaran pada hati² mereka,
Kirimkanlah kekuatan pada fizikal mereka,
KAU musnahkanlah Zionis terlaknat itu YA ALLAH,
Selamatkanlah mereka drpd kekejaman Zionis yg rakus itu,
Jadikanlah air mata mereka sebagai peluru yg membunuh Zionis,
Jadikanlah derita & kecewa mereka sebagai penyebab musnahnya Zionis,
Selamatkanlah Palestin..
Damai & amanlah Palestin..
Sabarlah saudara²ku..
PALESTIN..



* Aku hanya mampu berdoa pada Allah supaya menyelamatkan bumi PALESTIN:ins:


ALLAHU AKHBAR 3x.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...